Berita Terkini

Kemukakan Usul Undi Percaya Kepada Kepimpinan MB Johor


Esok merupakan hari terakhir Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor untuk meluluskan belanjawan negeri bagi tahun 2021.

Susulan daripada beberapa perkembangan menarik berkaitan politik tanah air khususnya di Parlimen dan terkini di DUN Perak, saya merasakan isu keabsahan sesebuah kerajaan itu telah mula menjadi perhatian rakyat di negara ini.

Adalah penting untuk rakyat melihat adakah kerajaan yang ada pada hari ini, sama ada di peringkat persekutuan ataupun negeri, memiliki keabsahan itu.

Saya merasakan adalah elok sekiranya Umno mengemukakan usul undi percaya kepada kepimpinan YAB Menteri Besar Johor untuk membuktikan adakah kerajaan negeri ini benar-benar dapat bertahan dan bermaruah untuk terus mentadbir negeri Johor.

Usul percaya ini akan dapat membuktikan keabsahan dokongan dan sokongan wakil-wakil Bersatu masih kekal menyokong kerajaan Perikatan Nasional Johor.

Besar kemungkinan sesuatu yang penting akan berlaku esok semasa hari terakhir sesi penggulungan belanjawan negeri yang mungkin akan memanaskan lagi suhu politik kerajaan PN di negeri Johor.

SALAHUDDIN AYUB
TIMBALAN PRESIDEN PARTI AMANAH NEGARA
ADUN SIMPANG JERAM
5 DISEMBER 2020

______
DETIKDAILY
http://detikdailyonline.blogspot.com
https://www.facebook.com/detikdaily
https://t.me/detikdaily

1 Comments

  1. Rakyat bawahan x fikir keabsahan kerajaan, fikir mcm mana nak terulan hidup je Din

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

Contact Form